Zamislite zemlju u kojoj na ulici ima više električnih bickala nego automobila, zemlju u kojoj država subvencionira kupce e-bicikala i tako ih potiče da manje koriste aute, a samim time doprinose očuvanju okoliša. Ne, ta zemlja nije Hrvatska, ali bi mogla biti. Naime, na rubu glavnog grada proizvode se električni bicikli koji opskrbljuju i dobar dio Europe. Nažalost, matična zemlja im je sporedno tržište.

-U Njemačkoj električne bicikle vozi dva milijuna ljudi, a u Hrvatskoj dvije tisuće. No, očekujemo da će se to mijenjati. Električni bicikli su svjetski trend – kazao je Boris Kozić, product menadžer MS Energyja.

električni bicikli
Jasna Pulić, direktorica marketinga M san grupe za vlastite brendove.

Kad kažemo svjetski trend ne mislimo na pomodni hir ljudi visoke platežne moći već trend iz potrebe za preživljavanjem. Naime, osobni automobili glavni su zagađivači i čine 60,7 posto ukupnih emisija CO2 iz cestovnog prometa u Europi. Razni su načini kako potaknuti ljude na korištenje električnih prijevoznih sredstava. U razvijenim zemljama Europske unije to su državne subvencije ili poticaji poslodavaca. Hrvatska, nažalost, nije među tim zemljama.

-Grčka za svaki kupljeni bicikl subvecionira kupca s do 800 eura. U Nizozemskoj i Belgiji poslodavci nagrađuju djelatnike po pređenim kilometrima na električnom biciklu. Kada smo bili u posjeti Munchenu, jer je Njemačka naše izuzetno važno tržište, zaključili smo da tamo više ljudi vozi električne bicikle zimi, nego kod nas ljeti. – kazao nam je Ivo Filipović, voditelj nabave i razvoja u tvrtki MS Energy.

Gušt ga je voziti!

Električni bicikli u startu su skuplji, stoje između 1200 i 2400 eura. No, ako ih svakodnevno koristite na način na koji koristite automobil, isplate se već u prvih nekoliko mjeseci. O benefitima koji idu u prilog ekologiji da ne govorimo.

I posljednja, ali ne baš zanemariva opaska, nevjerojatno ih je lako i gušt voziti. Pružaju određeno zadovoljstvo koje je teško riječima opisati. Totalni su rush!

Nevjerojatan gušt je voziti e-bicikl.

No, dobro nisu svi električni bicikli namjenjeni za gradsku vožnju. Osim gradskih, hrvatski brend e-bicikala proizvodi još i brdske i trekking. Za razliku od onih kojima je udobnost na prvom mjestu, avanturisti će radije birati brdske bicikle koji su previđeni za adrenalinsku vožnju po različitim neravnim terenima. Trekking bicikli su hibridi, idealni za one koji preko tjedna bicikl voze po gradu, a vikendom uživaju na nekim malo manje urbanim stazama. Osobni favorit autorice teksta je ovaj najmanji, jer je sklopivi i stane u automobil. Pritom kao i svi ostali ima sve certifikate koji jamče kvalitetu, sigurnost i udobnost. U svakom slučaju, zgodna igračka za ljude koji razmišljaju o budućnosti.