Surfajući bespućima interneta naišli smo na podcast Huffington posta – “Am I Doing It Wrong?“, u kojem profesor psihologije Ryan Martin, kojeg zovu profesor ljutnje, objašnjava kako komunicirati s ljutom osobom.
Što najčešće kažemo kada imamo posla s ljutom osobom? Smiri se! Martin objašnjava zašto je to kontraproduktivno.
– Nitko se nikada nije smirio kada mu je netko rekao da se smiri. A još mnogo gore od “smiri se” jest kada ljutoj osobi kažete “opusti se“. Ovo je slučaj u kojem su ljudi uznemireni i ne razmišljaju nužno racionalno, te zauzimaju obrambeni stav. S takvim zapovjednim izjavama, nećete puno napraviti – dodao je.
– Također, govoriti ljudima naputke poput ‘samo diši’ neće imati puno utjecaja na njih.
Umjesto toga, učinkovitiji ćete biti ako upute koje želite dati drugima – primjenite na sebi.
– Jedna od stvari koje smatram smiješnima jest da ljudi koji drugima govore da se smire, viču ili to govore vrlo glasnim, strogim glasom. Ali ako se zapravo malo povučete i počnete govoriti tiše, počnete komunicirati malo nježnijim tonom, ljudi će na to pozitivno odgovoriti i sami će postati tiši. Ovo je također ukorijenjeno u našoj evolucijskoj povijesti, da smo skloni uskladiti ton s ljudima oko nas.
– To može pomoći u smirivanju situacije bez upotrebe fraza koje nas još više iritiraju. – zaključio je profesor Martin.