Poznajete li osobu kojoj nikada nije slomljeno srce? Ni mi. A poznajte li osobu kojoj je slomljeno srce, a da je pritom smršavila nekoliko kilograma, ili se udebljala isto toliko? Da, ljubavni jadi ili kako se to stručno kaže – sindrom slomljenog srca – nerijetko imaju i fizičke manifestacije koje uopće nisu bezazlene.

Prema istraživanju, najčešće posljedica slomljenog srca na naše fizičko zdravlje uključuju gubitak apetita, poremećaj sna koji uzrokuje umor odnosno iscrpljenost, nemir, fizičke bolove, pa čak i mučninu. Međutim, za neke koji su preživjeli ljubavni brodolom simptomi su i dramatičniji poput lupanja srca, bolova u prsima, pa čak i problema s disanjem.

Slomljeno srce, složit će se znanstvenici i liječnici, nije samo emocionalna bol, i postoji jaka veza između mentalnog i fizičkog zdravlja. Potvrđeno je to u istraživanju Sveučilišta u Aberdeenu. Osim što ste potpuno demotivirani za bilo kakvu fizičku aktivnost i zdravu prehranu, emocionalni stres utječe na razinu kortizola (hormona stresa) i serotonina (hormona sreće).

Foto: Unsplash

Međutim, upravo s fizičkom aktivnošću možete povećati razinu dopamina i serotonina. Imajmo na umu da prekid veze ili braka može biti jedan od najstresnijih životnih događaja i o zdravlju je itekako potrebno brinuti kao što bismo brinuli o njemu u bilo kojoj drugo stresnoj situaciji.

  • BUDITE DOBRI PREMA SEBI: Potpuno je prirodno doživjeti tugu i traumu kao posljedicu slomljenog srca. Dopustite sebi da osjetite sve te osjećaje, ali pokušajte se usredotočiti na prihvaćanje novonastale situacije i ponovnu izgradnju sebe nakon razdoblja tugovanja. Vaše raspoloženje i mentalno blagostanje jednako su važni kao i vaše fizičko zdravlje.
  • NASTAVITE SE KRETATI: Biti aktivan uvijek je dobra ideja. za početak, uz fizičku aktivnost razbistrit ćete svoj um i poboljšati raspoloženje. Važno je ostati u formi u vrijeme kada vam možda najviše nedostaje motivacije. To ne mora biti dugotrajno ili jakog intenziteta. To može biti 5-minutna šetnja oko bloka ili istezanje tijela dok čekate da vam zakuha voda za kavu ili nešto slično.
  • URAVNOTEŽENA PREHRANA JE VAŽNA: Iako je primamljivo, i teško je zamjeriti osobi koja prolazi kroz jednu od svojih najtežih životnih situacija – prejedanje ili konzumiranje tzv. comfort fooda (hrane koja tješi), tome se treba oduprijeti koliko je god moguće. Vjerovali ili ne, romantični filmovi, pola litre sladoleda, beskrajne zalihe čokolade i prekomjerno opijanje vjerojatno će učiniti da se osjećate još gore. Umjesto toga, pobrinite se da se držite zdrave i uravnotežene prehrane kako biste se pobrinuli za svoj um i tijelo tijekom stresnog razdoblja. Da biste to učinili, pokušajte jesti zdravo, jer je moguće da će vas višak kilograma baciti u još veću depresiju. Znamo, lakše je reći nego učiniti, no, treba barem pokušati.
  • ODRŽAVAJTE ZDRAVE MENTALNE NAVIKE: Osvjestite situaciju u kojoj se nalazite, vodite dnevnik, sjetite se svih stvari u vašem životu na kojima možete biti zahvalni, vježbajte pozitvne misli – na taj način promijenit ćete fokus sa crnih misli.
  • OSVIJESTITE VEZU IZMEĐU MENTALNOG I FIZIČKOG ZDRAVLJA: bez obzira na to imate li slomljeno srce ili ne, budite svjesni da vaše mentalno zdravlje može utjecati na fizičko. Istraživanja su pokazala da fokusiranje na mentalno zdravlje smanjuje vjerojatnost hospitalizacije zbog fizičkih stanja.