O virtualnim influenserima, izmišljenim likovima koje su uz pomoć kompjuterskih alata, pa i umjetne inteligencije stvorili informatički stručnjaci, priča se već godinama. No, sada smo prvi put (ako izuzmemo Alterellu, izmišljeni lik Elle Dvornik) naišli na jedan takav u Hrvatskoj. Bakicu na Instagramu prati gotovo pet tisuća ljudi, a nastala je kao izmišljeni lik na TikTok profilu modnog brenda Boudoire. Iza profila Bakice stoji Morana Tomašević, koja je sa sestrom Martinom Čičko Karapetrić prije 21 godinu pokrenula brend Boudoire.
-Na ideju sam došla spontano dok sam proučavala mogućnosti jedne aplikacije za uljepšavanje slika i videa, isprobala sam filter koji me postarao nekih 40 godina i pretvorio me u staru baku. Mislim da sam jedina žena na internetu za koju će ljudi reći da izgleda bolje uživo nego na Instagramu!

Bakičin uspjeh na društvenim mrežama bio je momentalni!
Kako to da ste otvorili profil virtualnom liku i koji vam je bio cilj?
-Prije svega, moram reći da me kreiranje izmišljenog lika izuzetno veseli, smatram to svojim hobijem i odličnom kreativnom platformom gdje mogu razvijati lik kako god želim, opcije su bezgranične. Mene osobno to jako zabavlja, kao i bakine “sljedbenike”, kako ona kaže. Baka je vrlo popularan lik na Tik Toku koji sam počela razvijati prije više od godinu dana, sada sam odlučila da Baka zbog svoje popularnosti zaslužuje i svoj osobni Instagram profil, uspjeh je bio momentalni.
Sam lik Bake je kreiran u svrhu personifikacije brenda Boudoir, naime kada smo pokrenule TikTok profil, postalo nam je jasno da ako želimo da brend bude prepoznat na toj platformi, moramo ponuditi drugačiji sadržaj od videa lijepih haljina i novih kolekcija, na Tik Toku je mlada publika, generacija koja trenutno određuje trendove. Ako smo privukli njih-uspjeli smo!

Morana kaže kako je Baka već do sada dobila ponude i drugih brendova za suradnju. I zaista je moguće da je Baka začetnica trenda virtualnih influenera u Hrvatskoj. Doduše, teško da će ikada dostići brojku od 2,7 milijuna followera Lil Miquele, najpoznatije svjetske virtualne influenserice. No, hrvatsko tržište to ionako ne zahtjeva.
-Bakica je definitivno na tragu virtualnih influensera, iako bih rekla da je ovdje prije svega riječ o pojmu Fictional Influencer, formi koja je već poprilično razvijena na TikToku. Koristim i AI tehnologiju u kreiranju sadržaja za bakine društvene mreže, tako da se može reći da je Baka i virtualna influencerica, prva sa tim konceptom u Hrvatskoj. Ideja je prihvaćena odlično.

Baka je mudra!
Veliki svjetski brendovi rado angažiraju virtualne influensere poput Lil Miguele ili Shudu, koja je nedavno izašla na naslovnici modnog časopisa “Glamour”, jer su jeftiniji od stvarnih, i jednostavniji za dogovor. No, svaki od njih ima jasno izražen karakter, modni stil, ono što voli i ne voli. Baš kao i Bakica.
-Baka je modna ikona, zagrebačka milostiva, suosjećajna, luckasta, nježna, stroga i pravedna. Baka je i mudra, baka je sve ono što smo tražili u našim bakama i što smo, ako smo imali sreće, od naših baka i dobivali. Ako nismo, tu je Baka da nam barem virtualno da malo toga što nam je falilo u djetinjstvu, ili više nemamo jer naše bake više nisu žive. Baka je tu da nam da virtualni zagrljaj i toplinu kakvu samo bake mogu dati.

Što ona voli, koje su njezine strasti, koji je njezin životni moto, podijelite s nama njezinu najdražu životnu mudrost ili izreku?
Baka voli pink, slatke mace i peseke, modu, putovanja, lijepo cvijeće, fino jesti i kuhati. Baka promiče ženski princip, pravu žensku podršku jedne prema drugima. “Prave kraljice će namjestiti krunu jedna drugoj” kaže Baka. Iz tog razloga, više od 85% followera su žene! Nadam se i priželjkujem da ću jednog dana biti točno takva baka koju sada glumim!
U nekom momentu ću samo prestat koristit filter. – za kraj nam je rekla Morana.