Ana Rotim prije pet godina se usudila sanjati o konferenciji koja će žene koje traže poslovne prilike i ideje motivirati i inspirirati, ali i ponuditi konkretna riješenja. Ideja je živjela dvije godine virtualno, a onda se 2021. prvi put dogodila u stvarnosti. Ana sa svojim timom priprema treću WOLF konferenciju (Women of Luminous Future) i vrlo jasno objašnjava zašto bismo 6. i 7. listopada trebali biti u Kaptol Boutique Cinema.

Kako je ideja za WOLF konferenciju (Women of Luminous Future) nastala i koji su bili vaši motivi za organiziranje ove konferencije?

WOLF je nastao prije 5 godina, a trebale su pune dvije, da priča stane na noge i dobije svoju premijeru.

Sve je krenulo od toga da sam najboljoj frendici Hani u kvartovskom bircu uz kavu prezentirala što sam zamislila, uz pitanje – kaj misliš, jel’ realno da to mogu napraviti? Ne moram ni reći da je jedini komentar bio – „kak’ ti mogu pomoć'”. Eto nas, 5 godina kasnije, ona je i dalje glavni supporter priče, a i motor koji me gura dalje kad se isprazne baterije za ovaj „projekt iz ljubavi”.

Ideja za samu konferenciju stigla je iz vlastitog iskustva, odnosno onoga što je meni u tom trenutku karijere trebalo. Mijenjala sam posao, pokretala vlastiti biznis i razmišljala o tome koliko bi bilo sjajno imati platformu koja će pružiti support i omogućiti stvarne konekcije onima koji su na nekoj prekretnici ili onima koji tek kreću u poslovni svijet.


Možete li nam dati uvid u najvažnije ciljeve ovogodišnje WOLF konferencije i što sudionici mogu očekivati?

Naši ciljevi su još uvijek isti kao i prije 5 godina – graditi platformu koja će pružiti da sutra nekoj drugoj „Ani ili Hani” tranzicija u poslovnom smislu bude jednostavnija, osim toga da na jednom mjestu osoba može primiti tu pozitivu, inspiraciju i motivaciju koja nam je svima nekad potrebna.

Nekad ti je samo potrebno da čuješ nekog s kime se možeš poistovjetiti – WOLF to nudi. Na pozornicu nam, između vrhunskih zvučnih imena, stižu opet mladi ljudi koji su pomaknuli vlastite granice i izgradili svoje novo sutra.

Čar WOLF-a je takav da kroz samo 15 minuta nečijeg govora ideš doslovno od suza do umiranja od smijeha.


Kako je ova konferencija uspjela uključiti i muškarce i zašto je takva ravnoteža važna za postizanje motivacije i poslovnih prilika?

Od samog starta, nije postojala opcija da ne uključujemo muškarce, baš zato ističemo – jedina smo ženska konferencija koja u istoj mjeri okuplja i muškarce.

Nikad ne znaš čija priča te može inspirirati, a s druge strane – nikad ne znaš tko će ti pružiti podršku kakvu si nisi mogao zamisliti.

Posljednje dvije godine WOLF timu priključio se i moj poslovni partner Tomica Madjerčić. Tomica je svoje bogato iskustvo u organizaciji velikih događanja utkao u redove WOLF-a i dalje to svakodnevno radi.

Rekla bih da je sudbina prije dvije godine odradila svoje, pa smo moje cure i ja sjele točno u dio coworkinga gdje sjedi i Tomica. Nisam ga nikad tražila da se uključi, niti odvoji vrijeme za to, budući da je prije svega muž i otac četvero djece. No, energija WOLF-a je brzo odradila svoje, u jednom trenutku sam dobila poruku od njega – „Meni je ovo super, uključit ću se u projekt”.

Što se tiče samog programa – neupitno je da će poslovne priče žena biti glavni fokus na konferenciji koja u akronimu skriva riječ „Women”.

S druge starne, žena ili muškarac – dobra priča je dobra priča, a motivirati te, biti podrška i oslonac, može odraditi bilo tko.

Naglasak ću staviti da se ljudi prije svega dijele na dobre i loše.


Koje su najveće izazove s kojima se konferencija WOLF suočava u razvijanju i motiviranju sudionika?

Naš projekt je još uvijek na volonterskoj bazi. Tko je ikada radio volonterski, zna koja borba ide u sklopu s time.

U timu nas je trenutno deset, dio su zaposlenici unutar moje agencije, pa je utoliko i logično da rade na projektu. Drugi dio su isključivo volonteri, bez kojih ova konferencija doslovno nikad ne bi ugledala svijetlo dana.
Ekipa koja se skupila oko projekta sjaji nekom posebnom energijom, a moram dodati da su dobar dio tog broja muškarci.


Kako će business speed date koncept poboljšati iskustvo sudionika i olakšati povezivanje unutar poslovnog svijeta?

Naš Meet express, odnosno business speed dating je jedna od ključnih stanica same konferencije, ali i cijelog projekta kojeg gradimo, zato što pruža priliku bilo kome ostvariti kontakt.

Pri tome to radimo u isključivo opuštenoj atmosferi, u uvjetima da svima bude ugodno i za to pri tome odredimo dedicirano vrijeme. Time se gubi onaj trenutak – hoću li smetati sad ovoj osobi koja priča s nekim drugim, hoće li to biti nepristojno, jesam li neugodan. Stvaramo doslovno moment i podlogu da smo tu da pričamo, da nema neugodnosti, nepotrebnih pitanja ili negative.


Koji su neki primjeri suradnje i mentorstva koji su proizašli iz prethodnih godina konferencije WOLF, i kako su ti odnosi podržavali napredovanje žena u osobnom i profesionalnom životu?

Moram ovaj odgovor započeti s ovim komentarom – svaki put nakon završetka WOLF eventa, imam dojam da sudionici, kao i mi koji smo osobno u projektu, možemo samo od te energije koja se razmijeni u prostoriji živjeti mjesecima.

Povratna informacija ljudi koji nam dolaze na događanja je nevjerojatna. To valjda tako ide – što zračiš, to privlačiš.

Upravo na tim temeljima razvijaju nam se sve ostale suradnje, mentorstva i partnerstva. Gotovo svi partneri i sponzori godinama ostaju uz nas, podršku smo dobili na različite načine od raznih naših predavača.

Ono što je najbitnije za istaknuti je kako je sama priča krenula jer je tu stigao prvi val nevjerojatnog support-a što tvrtki, što institucija. Na početku postojala je samo vizija, brdo prezentacija i papira, koju je na sastancima prepričavala jedna „no name” djevojka, onima koji igraju prvu ligu.

Rezultat je bio nevjerojatan – primila sam podršku i usmjerenje predivnih uspješnih žena – Jadranke Islamović, Milke Kosanović i Rine Musić, bez kojih WOLF zaista nikada ne bi ugledao svjetlost dana. 


Kako WOLF konferencija doprinosi unapređenju i širenju profesionalnih krugova sudionika, posebno u pogledu povezivanja s drugim polaznicima iz različitih industrija?

Kad opisujemo konferenciju volimo reći – mjesto gdje opušteno upoznaje poslovno.

Sudionicima dajemo vjetar u leđa kroz genijalan program, a onda ih puštamo u opuštenu atmosferu i brdo dodatnog sadržaja u samom baru gdje se održavaju pauze za kavu i ručak, a na kraju i business speed dating i party.

Program slažemo tako da u njega uvijek uključujemo mlade poduzetnike, uspješne pojedince iz poslovnog svijeta iz najrazličitih branši, upravo zato što se naši sudionici s tim pojedincima mogu poistovjetiti.

Kad slušaš priču o tome kako mlada djevojka diže tvrtku iz nule iz svog rodnog grada iz Slavonije ili netko šalje prvi hrvatski satelit u svemir, dok ona treća drži jedan pogon u nuklearnoj elektrani, nema varijante da te tako nešto ne motivira ili ti ne uključi lampicu za razmišljanje.

Ideja projekta je ljudima poručiti – Možeš, daj otvori oči i pogledaj oko sebe. Oko tebe su isključivo ljudi koji su svojim radom došli do toga.


Koje vrste komunikacije i networkinga će biti omogućene sudionicima konferencije, osim business speed date-a?

Na samom eventu držimo stvari maksimalno opuštene. Posjetiteljima omogućujemo interakciju i kroz program gdje putem pametnih telefona mogu postaviti pitanja ili napisati komentare koji su svima vidljivi. Pa čak dobiti i mogućnost osvajanja vrijednih nagrada.

Osim toga, kroz dva dana programa imamo dvije pauze za kavu, dvije pauze za hranu, poslovni speed dating, a i čak dva party-a.

Nova mogućnost koju ćemo otvoriti prema svim našim posjetiteljima, odnosno pojedincima koji stižu na naše evente i inače jest ulazak u WOLF klub. Nudit ćemo zaista cijelu novu lepezu mogućih suradnji, rasta, razvoja i mogućnosti.

No, o tome ćemo pričati malo više nakon konferencije.


Kako WOLF konferencija podržava cilj poticanja suradnje i mentorstva unutar poslovnog svijeta i zašto je to važno za napredovanje žena?

WOLF konferencija je mjesto gdje svatko može pronaći nešto za sebe, dok neki traže posao, drugi traže novog klijenta ili projekt na kojem će raditi.

Mi smo tu da stvorimo atmosferu i damo platformu, ljudi su tamo za razgovor.

U našoj radionici se kuha već spomenuti WOLF klub, a kroz njega ćemo između ostalog pružati i niz mogućih suradnji i mentorstva.

Kad kažemo da smo mjesto gdje se stvaraju prilike – to zaista i želimo biti i maksimalno se trudimo da kroz program dođemo do toga.

Svaki put nakon eventa primimo zaista niz poruka koje otprilike glase ovako nekako – dali ste mi vjetar u leđa da donesem nove odluke, mijenjam posao ili jedva čekam opet.

Te poruke su razlog zašto volonterski i dalje gradimo ovaj projekt i nadamo se da ćemo složiti temelje da funkcionira bez ikakvih problema u budućnosti.


Možete li nam dati uvid u neke od izuzetnih programa i govornika koji će biti prisutni na ovogodišnjoj WOLF konferenciji i kako će njihova prisutnost doprinijeti svrsi konferencije?

Jako sam ponosna i sretna na ovogodišnji program.

Moram reći da svake godine dam svaki atom snage da u programu budu zaista zanimljivi pojedinci i to je apsolutno tako od prve godine gdje su nam već tad bila impresivna imena.

Dok Tomica preuzima produkcijski dio, programski i kreativni je moja igraonica.

U pronalazak savršenih predavača ulažem jako puno vremena i jako pazimo tko stiže na našu pozornicu.

Ove godine sam start konferencije kreće nevjerojatnim imenima i odličnim panelom gdje nam sjede predsjednice uprava i direktorice – Martina Dalić, Irena Weber, Anita Letica i Ana Hanžeković Krznarić, ali osim njih, program smo popunili genijalnim mladim poduzetnicima i ekipom iz business svijeta, tako da ćemo imati priliku poslušati Moniku Mikac, Josipu Maras, Anu Zovko, Igrajnu Vargek i mnoge druge.