Svako doba godine je dobro za putovanja. A s obzirom da je proljeće pred vratima sjajno je vrijeme za bukiranje nekih europskih destinacija pa makar samo na vikend. Vrijeme je ugodno, a cijene još nisu dotakle nebo. No, ako pritom koristite jedan od servisa za rezerviranje smještaja poput Airbnb-a ili Booking.coma, svakako budite na oprezu. Prevaranti vrebaju i tamo, pa vam donosimo popis najčešćih signala koji upozoravaju na prevaru!
1. AKO JE PREDOBRO DA BI BILO ISTINITO, NIJE ISTINITO!
Ako ste se odlučili za određeni grad onda vam je otprilike prema lokaciji jasno koliko bi smještraj po danu trebao stajati. Cijene za sličan tip smještaja u istom kvartu nekog grada su slične. Ako, naiđete na ponudu koja je cjenovno daleko ispod očekivane, onda je tu nešto čudno. U tom slučaju svakako provjerite ocjene (reviews) smještaja i domaćina gostiju koji su tamo odsjeli prije vas.
2. DOMAĆIN INZISTIRA NA KUMUNIKACIJI IZVAN SERVISA
Svakako je jako važno da se sva službena komunikacija odvija upravo na servisu na kojem ste smještaj i pronašli. Uobičajeno je da domaćin ponudi svoj broj mobitela tek uoči vašeg dolaska kako biste olakšali komunikaciju. No, ako domaćin otpočetka inzistira na komunikaciji izvan servisa, to je znak za uzbunu.
3. DOMAĆIN INZISTIRA NA DIREKTNOJ UPLATI
Bez obzira na to što vam se izgovor domaćina možda čini opravdan, nikada ne uplaćujte novac direktno na njegov bankovni račun, već sigurnim putem koji vam je osigurao servis. Možda će vam ponuditi i bolju cijenu, no niti na to nikako ne pristajte. U slučaju prevare nemate se kome, a ni pravo žaliti, jer niste platili preko servisa.
4. KRITIKE I OCJENE SU UPITNE
Rezervirati smještaj bez kritičkog proučavanja ocjena i kritika koje su ostavili drugi gosti prije vas, bilo bi jako neodgovorno. U tom slučaju zabrinite se ako:
- smještaj i domaćin nemaju niti jednu ocjenu. To bi moglo značiti da su novi na servisu i putem njega iznajmljuju po prvi put. Ili da je riječ o prevari. Zato je jako važno dobro proučiti profil domaćina i vidjeti kakve su ocjene nekog drugog smještaja kojeg iznajmljuje. Naravno, ako on postoji.
- domaćin i smještaj imaju više ocjena i kritika, ali sve su pisane na istom jeziku ili na isti način. I to je situacija koja signalizira crvenu uzbunu.
5. DOMAĆIN STVARA PRITISAK ZA REZERVACIJU
Kada domaćin prečesto inzistira da rezervirate njegov smještaj i na taj način na vas radi pritisak, prvi je znak da je riječ o prevari. Jedna je stvar kada vam vlasnik da do znanja da je velika potražnja za njegovim smještajem, a druga kada vas stalno upozorava i inzistira na rezervaciji. U tom se slučaju trebate zapitati zašto.
6. PRETREGA NA GOOGLEU JE NEDOSDLJEDNA
Nije neuobičajeno da vlasnici kuća za odmor svoje nekretnine oglašavaju na različitim platformama za iznajmljivanje. Pretražite ih. Također provjerite jesu li fotografije priložene uz oglas stvarne ili generičke stock fotografije. Možete čak i potražiti lokaciju na googleu da se uvjerite da je adresa stvarna.
7. IZBJEGAVANJE ODGOVARANJA NA E-MAIL
Prije nego što otputujete svakako biste trebali kontaktirati vlasnika i pitati ga je li sve spremno za vaš dolazak i eventualno postaviti još neka pitanja vezana za smještaj. Također, sve dok ne otputujete i dalje provjeravajte ocjene i kritike koje ostavljaju gosti prije vas.
Ako iz bilo kojeg razloga sumnjate u ispravnost cijele priče, možete tražiti od vlasnika dozvolu za iznajmljivanje koju je dobio od lokalne vlasti. Ona je javna i domaćin ne bi trebao oklijevati.
8. KONVERZACIJA JE ČUDNA
Kod prevara je uobičajena čudna konverzacija u smislu neobične strukture rečenica i upotreba riječi koje odskaču u rečenici.
U slučaju da sumnjate na prevaru ili ste već uplatili novac i tek onda shvatili da ste žrtva prevare, prvo se obratite servisu odnosno platformi na kojoj ste i stupili u kontakt s prevarantom. Oni će vas uputiti na daljnje korake.