Početak ožujka je i velika je vjerojatnost da će Instagram profil Ivane Šušković Idemo redom, u sljedećim danima eksplodirati. Ivana je vještinu koju je otkrila prije nekoliko godina pretvorila u biznis. Sjajna je organizatorica prostora kojoj u proljeće krene cvjetati posao.

Ivana Šušković organizaciju tuđih prostora radi na licu mjesta i online. Foto: Instagram profil/Idemo redom

Zašto je uopće važno čistiti u proljeće? Zašto se uvijek svi primamo generalki u proljeće?

– Ne bih rekla da je važno, nego nam nekako dođe prirodno. Tijekom zime smo uspavani, dani su kratki, nema mnogo sunca i zbog toga imamo manje energije. Puno smo zatvoreni i ušuškani. Kad dođe proljeće, s buđenjem prirode imamo potrebu otvoriti prozore i riješiti se te uspavane energije, pa onda uz to vežemo i proljetno čišćenje i raščišćavanje. Treba iskoristiti taj nalet energije i entuzijazma i riješiti se stvari koje smo nagomilali i koje nam više ne služe. Isto tako, to je dobro vrijeme da operemo deke, poplune, očistimo madrace i pustimo sunce u kuću da odradi svoj posao dezinfekcije.

Generalke treba izbjegavati

Koliko je organizacija kod čišćenja važna? Kako se organizirati?

– Dobar plan čišćenja spasit će nas od toga da se vrtimo u krug, da neke stvari preskočimo, a neke možda operemo i dvaput, što je velik gubitak energije. Inače se trudim izbjegavati velika generalna čišćenja, a to postižem tako da imam plan čišćenja kroz cijelu godinu, pa se nikad ne dogodi da moram očistiti baš SVE u kući u 2 dana. To je strašno iscrpljujuće i doista nepotrebno. Međutim, dođe i taj dan kad se trebaju pomaknuti veći komadi namještaja, očistiti iza regala koji ne pomičemo često, oprati pećnicu… Svakako je najbolje čistiti sobu po sobu, ne zaboraviti da se najučinkovitije čisti s lijeva nadesno (da štogod ne preskočimo) i odozgo prema dolje (jer tako pada prašina). Ne zaboravite uključiti ukućane u generalno čišćenje, svatko može nečim doprinijeti i to nikako ne smije biti posao za jednu osobu.

proljetno čišćenje
Kod generalnog čišćenja potrebno je uključiti sve ukućane, kaže Ivana Šušković. Foto: Instagram profil/Idemo redom

Kako si olakšati cijeli proces?

– Ovdje bih naglasila nešto što nam jako otežava čišćenje, a često zaboravljamo – višak stvari. Prije samog čišćenja trebali bismo se pozabaviti stvarima koje su stigle u naš dom neplanirano, ishitreno, koje su možda poklonjene ili su premale, prevelike ili jednostavno više ne izvršavaju svoju funkciju. Takve stvari nam zagušuju prostor, a još ako uz to i nemaju svoje mjesto, prebacuju se iz sobe u sobu, s police na policu – ne možemo od njih brzo i kvalitetno niti očistiti prostor. I tu gubimo energiju. Kad jednom raščistite prostor od viškova, shvatiti ćete da uopće nije problem očistiti…Ako niste stigli raščistiti i krećete u čišćenje, ponesite sa sobom kutiju u koju ćete ubaciti sve što nije na svome mjestu i čime ćete se pozabaviti kasnije – tako ćete zadržati fokus na čišćenju i zaista završiti započeto.

Ekonomično sa sredstvima za čišćenje

Sa čim čistiti?

– Svatko ima svoja neka provjerena i omiljena sredstva za čišćenje raznih dijelova doma. No, pripazite da ih nemate previše. Puno toga se može očistiti s manje ili nimalo kemije:

  • sodom bikarbonom
  • limunskom kiselinom
  • bijelim octom
  • Madrace i tepihe možete osvježiti tako da pospete sodu po njima, ostavite dva sata i kasnije dobro usisate – soda će povući na sebe vlagu i mirise.
  • Deterdžentom za suđe u kombinaciji s malo octa i vode možete očistiti jako puno površina u stanu, skinuti mrlje, oprati prozor. Smiksajte svoje sredstvo koje će vam služiti za što više površina u stanu i uštedite na prostoru i kućnom budžetu.
Proljetno čišćenje
Svaki centimetar prostora potrebno je iskoristiti. Foto: Instagram profil/Idemo redom

Koje su najčešće pogreške koje ljudi rade?

– Čiste bez plana. Krenu entuzijastično u naletu energije i padnu vrlo brzo jer ih ometu usputni zadaci: počnu s čišćenjem sobe, pa slažu rublje razbacano posvuda, pa dio odesu u košaru za prljavo rublje, tada shvate da bi trebalo upaliti perilicu jer se nakupilo rublja, onda završe u kupaonici čisteći pretinac na perilici, nakon toga umivaonik i tako dalje i tako dalje…i na kraju ništa ne završe. I često kažu: stalno čistim, a stalno je nered. To se događa ne samo zbog nedostatka plana i fokusa nego i zbog ranije spomenutog viška stvari – organizirani nered je i dalje nered, prikriveni, koji će već sutra ponovno postati vidljivi i krast će vam životnu energiju.