Na LifeBuzz.hru smo već objavili opširan vodič kroz uspješan razgovor za posao. No, kada dobijete posao, nikako se ne biste smjeli opustiti i pomisliti najgore je prošlo. Prvih tjedan dana na novom poslu ste pod povečalom, a stručnjaci za ljudske resurse ističu da ovih sedam pogrešnih koraka svakako morate izbjeći.

Kasnite na posao

Normalno je izgubiti se u novoj zgradi ili pogrešno procijeniti koliko vam je vremena potrebno da dođete na novi posao, ali ako kasnite na sastanke prvog tjedna, ostavit ćete loš prvi dojam o svojim vještinama upravljanja vremenom. Osim toga, ako zakasnite tri ili četiri minute pokazat ćete nepoštovanje prema poslu i svojim kolegama. I zato uvijek dodajte pola sata vremenu za koje smatrate da vam je potrebno za putovanje na posao. Dakle, ako radite od devet ujutro, a mislite da vam je potrebno pola sata do posla, krenite u osam. Nikada ne znate što se po putu može dogoditi.

Svakom loncu ste poklopac!

Drugim riječima, nemojte se praviti da sve znate i iskakati s rečenicom “mi smo to na mojem bivšem poslu drukčije radili”. Radije pitajte da vam kolege objasne zašto su se odlučili na taj pristup rješavanja problema i pokažite volju za učenjem i otvorenost prema novim stvarima.

Foto: Pexels

Ne igrate na kartu “novog zaposlenika”

Kada ste novi, idealna je prigoda predstaviti se zaposlenicima s kojima biste teže kasnije komunicirali. No, pazite na prvi dojam. Najbolje bi bilo početi graditi odnos s ljudima koje već poznajete i predstaviti se onima koje ne znate.

Ne poštujete dress code

U nekim tvrtkama je ok dolaziti u T-shirtu i trapericama. No, u nekim biste takvim odjevanjem mogli uvrijediti pretpostavljene i predstaviti se kao neozbiljna osoba. Ako već na razgovoru za posao niste dobili upute kako se svakodnevno odijevati za posao, onda upitajte svojeg šefa ili šeficu ili kolege.

Otkrivate previše detalja iz svojeg privatnog života!

Postoji jasna granica između srdačnosti i prijateljstva kojeg zapravo nemate s novim kolegom. Nemojte prijeći na potonje u prvom tjednu. Ako odmah krenete otkrivati detalje iz svojeg privatnog života mogli biste ostaviti pogrešan prvi dojam naporne osobe u čijem prisustvu nije ugodno, pa bi vas kolege mogle početi izbjegavati.

Foto: Pexels

Ogovarate!

Primjećujete li šaptanje i prigušeni smijeh kada neki kolege uđu u prostoriju? Svaka tvrtka ima klanove koji ponekad uključuju i zaraćene strane.

Pazite da vas ne uvuku u ogovaranje drugih članova tima. Najbolje je ne povezati se s ​​ni jednom grupom u prvom tjednu. Samo slušanje je idealno. Možete se ili ispričati kada vam postane nelagodno, ili promijeniti temu ili reći nešto lijepo o osobi koja je “na tapeti” ako ste ju upoznali.

Niste komunicirali sa šefom

Od svih ljudi koje ćete upoznati tijekom prvog tjedna, najvažniji odnos koji trebate uspostaviti je onaj sa svojim šefom. Mnogi ljudi daju otkaze zbog lošeg odnosa sa šefom. Da biste izgradili taj temelj povjerenja između vas i vašeg šefa, morate pronaći zajednički jezik oko toga što je važno.

U idealnom slučaju, vaš šef će se javiti vama tijekom vašeg prvog tjedna i obavlja s vama taj razgovor. Ali ako vam se ne javi, trebali biste biti proaktivni i zatražiti sastanak jedan na jedan prije isteka tjedna. Jako je važno da znate što se od vas očekuje i kako vaš šef “diše” kad je riječ o komunikacijisa zaposlenicima.