Baby Lasagna prije dva i pol mjeseca nije imao ni tisuću pratitelja na Instagramu i bio je potpuno anoniman. Čak je ugasio Instagram profil kada je upao na Doru jer je mislio da se ljudima njegov Rim, Tim, Tagi, Dim neće svidjeti. Sada ima 375 tisuća pratitelja, drugo mjesto na Eurosongu, mjesto u top 50 na Spotifyju i ispred sebe svjetsku karijeru. Tko može rasprodati tri koncerta na Šalati u manje od 12 sati? Onaj tko odbije nagradu hrvatske Vlade od 50 tisuća eura i proslijedi taj novac dječjim onkološkim bolnicama. Kod Marka Purišića se mnogo toga poklopilo – od karizme, dobre pjesme, talenta, čiste duše, neposrednosti, ali i besprijekorne komunikacije.
Stručnjak za prodajnu komunikaciju i odnose, Ante Mihaljević analizirao je komunikacijski fenomen Baby Lasagne i otkrio nam je što je u njegovoj komunikaciji s javnosti toliko genijalno da je u kratkom vremenu dobio toliku medijsku pozornost, stotine tisuća novih pratitelja na društveni mrežama i milijune pregleda, te postao miljenik nacije i svijeta. Kako njegovu komunikaciju primijeniti na svoj svakodnevni život ili posao, pročitajte u ovom intervjuu.

Koliko je način komunikacije s publikom, fanovima bio važan za globalni uspjeh Baby Lasagne?
Način na koji je Baby Lasagna komunicirao s publikom bio je ključan za njegov globalni uspjeh. Baby Lasagna je majstorski koristio različite komunikacijske platforme kako bi komunicirao s publikom, a mislim da slobodno mogu reći sa sad već i istinskim obožavateljima, na autentičan i pouzdan način. Njegova sposobnost prenošenja poruka njegova neposrednost, emocije i vrijednosti koje je autentično i iskreno komunicirao, doprinijele su stvaranju odanih i strastvenih obožavatelja. Ova izravna komunikacija potaknula je osjećaj zajedništva i pripadnosti među svima nama, što je i pojačalo njegov doseg i utjecaj na globalnoj razini.
Je li u načinu komunikacije bilo nešto revolucionarno? Čini se da nije napravljena niti jedna greška u koracima.
Komunikacijska strategija Baby Lasagne doista je imala revolucionarne aspekte. Revolucija je u tome što je bio – normalno svoj. Njegov pristup karakterizirala je besprijekorna mješavina humora, jednostavnosti, poniznosti, autentičnosti i transparentnosti. Društvene medije nije koristio samo za emitiranje poruka, već i za započinjanje razgovora, odgovaranje na komentare obožavatelja i dijeljenje sadržaja iza kulisa koji ga je prikazao u pravom svjetlu – kao jednog od nas. Ova razina angažmana možda je i bila pomno planirana, ali se činila spontanom, stvarajući dojam nefiltriranog pristupa njegovom životu. Iskreno komuniciranje koje je odražavalo njegovu osobnost i, reklo bi se, strateško stvaranje viralnog sadržaja bili su ključni u izbjegavanju pogrešnih koraka i održavanju pozitivnog imidža u javnosti.
Na čemu se drugi poznati ljudi u javnom komuniciranju najčešće ‘poskliznu’? Koje su najčešće zamke?
Uobičajene zamke u javnoj komunikaciji za poznate osobe znaju uključivati pretjerano obećavanje, a nedovoljno ispunjavanje, bavljenje kontroverznim temama bez jasnog stava i neprilagođavanje jedinstvenoj publici onog kanala na kojem komuniciraju. Pogrešna procjena tona ili konteksta također može dovesti do negativne reakcije. O gafovima da ne pričamo. Druga česta pogreška je ne dosljednost, gdje poruke ili ponašanje javne osobe nisu u skladu s njihovim ustaljenim brendom ili vrijednostima. Ova nedosljednost može narušiti povjerenje i lojalnost među fanovima. Kod Marka smo mogli primijetiti vrlo dosljedan stil od prvog nastupa. Nije se prodao, ostao je svoj, mudar, produhovljen, prodoran, a skroman.
Baby Lasagna je uspješno prodao na tisuće majica, čarapa i ostalog ‘mercha’. Koliko je način komunikacije pomogao i oko prodaje?
Čisto sumnjam da je ovaj čovjek radio što je radio kako bi prodavao čarape. I baš zato je polučio takav uspjeh u prodaji tzv. mercha. Mladi ljudi mogu birati. I biraju. A kad biraju, sve češće se odlučuju za simbole koji predstavljaju njihove vrijednosti. Vjerujem da se ovdje dogodilo upravo to, barem kod inicijalnih trendsettera, da su ga prepoznali kao jednog od njih, ako ne i kao jednog od uzora te su to odlučili iskazati kupnjom tih artikala. Naravno da postoji stanoviti dio kupaca koji slijede trend bez da promišljaju o dubljim slojevima poruke koju taj trend promovira. Metoda komunikacije bila je ključna za uspješnu prodaju mercha Baby Lasagne. Konzistentno komunicirajući sa svojom publikom i promovirajući robu na zabavan, privlačan i nenametljiv način, obožavatelje je pretvorio u kupce. Ovaj pristup ne samo da je potaknuo prodaju, već je i ojačao emocionalnu vezu između Baby Lasagne i njegove publike.
Koje bi konkretne situacije u njegovoj komunikaciji istaknuo kao ključne za uspjeh?
Ključ uspjeha Baby Lasagne bilo je nekoliko strateških komunikacijskih trenutaka, kao što su interaktivni momenti uživo u kojima je izravno komunicirao s obožavateljima, ekskluzivni sadržaj iza kulisa zbog kojeg su se pratitelji osjećali posebnima i pravovremeni odgovori na trendovske teme zbog kojih je bio relevantan u očima javnosti. Dva trenutka bih posebno istaknuo.
- Kada ga je prvi nagazio Neven Ciganović u jednom razgovoru odmah nakon pobjede na Dori, Marko je pokazao izvrsnu pribranost, skromnost, ali i britkost. Nije dao na sebe, a dozvolio je sugovorniku da (koliko je do Marka bilo) dostojanstveno drži suprotnu poziciju.
- Drugi trenutak odnosi se na njegovo autentično, nenametljivo i simpatično ispovijedanje vlastite vjere. U vremenu kad nije funky i cool isticati svoje kršćanstvo, kad bi s obzirom na okolnosti mnogi od njega očekivali da mu slava udari u glavu, on je ostao pribran i krotak. Pa čak i u onoj situaciji s jednim našim nogometašem koji nije razumio priču do kraja. Posebno me oduševio ovom reakcijom prema premijeru i nagradi gdje je tako gospodski ostao suzdržan, mudar, plemenit i prizeman.
Na koji način možemo njegovu komunikaciju primijeniti na svakodnevni život ili posao?
Ostati skroman, pošten i pokazivati ovako dobar odgoj, pogotovo kad ti zalijepe šamar na jedan obraz, ne može puno ljudi. Čovjek je otvoreno pohvalio pjesmu i pobjednika Eurovizije, pritom nimalo ne zvučeći fejk ni patvoreno. Što više dodati?! U trenutku dok su mnogi Nema demonizirali, on je odabrao u njemu vidjeti čovjeka. Tako se živi ta vjera koje se nije stidio. Ujedinio je naciju heklanim stolnjacima. Hello?! Toliko o tome kako nam malo treba da osjetimo da smo puno sličniji nego što mislimo. Na tom tragu, njegove komunikacijske principe možemo primijeniti na svakodnevni život i rad tako što ćemo se fokusirati na :
- autentičnost,
- angažman i
- dosljednost.
Kad si iskren u interakciji to gradi povjerenje i odnos. Prisutno, empatično slušanje potiče osjećaj povezanosti i zajedništva. U profesionalnim okruženjima ova načela mogu poboljšati timski rad, odnose s klijentima i osobno brendiranje, što u konačnici dovodi do jače i učinkovitije komunikacije.