Više od trećine građana u prosjeku ne spava poželjnih sedam do osam sati, a njih gotovo 60 posto ocjenjuje kvalitetu svog spavanja osrednjom ili lošom, pokazalo je najnovije istraživanje koje je u Hrvatskoj za kompaniju JYSK provela istraživačka agencija Hendal.
Hrvati možda nedovoljno spavaju noću, ali zato trećina njih ima naviku poslijepodne „ubiti oko“ najčešće na sat vremena. U usporedbi s ostalim zemljama u regiji, na Hrvate znatno više utječe pun Mjesec te češće odlaze u krevet u isto vrijeme, a najvažniji preduvjeti za dobar san za njih su kvalitetan madrac i provjetrena prostorija.
Kao stručnjak za kulturu spavanja i lider u kategoriji proizvoda za spavanje, kompanija JYSK provela je jedinstveno istraživanje o navikama spavanja za tržište Hrvatske pod nazivom – Znamo li kako spavamo? – kako bi otkrila najčešće uzroke lošeg sna, ali i podigla svijest o važnosti higijene i kvalitete spavanja.
Loš san utječe na fizičko i mentalno zdravlje
Loša kvaliteta i nedostatak sna mogu imati mnoge negativne učinke. Oni mogu biti fizički:
- povećan rizik od moždanog udara
- povećan rizik od bolesti srca
- povećan rizik od visokog krvnog tlaka.
Negativni učinci mogu biti i psihološki:
- povećana razdražljivost
- razvoj tjeskobe ili depresije.
– Kao stručnjak za kulturu spavanja i življenja, JYSK ima dugogodišnju tradiciju da svojim kupcima nudi proizvode koji u značajnoj mjeri mogu unaprijediti kvalitetu života. Svima nam je poznata činjenica da je dobar san podjednako važan kako za fizičko tako i za mentalno zdravlje. Zato smo kao kompanija proveli istraživanje o navikama spavanja u regiji, koje će nam pomoći da saznamo koji su to najčešći problemi s kojima se građani susreću kada je riječ o spavanju, ali i da još spremnije odgovorimo na potrebe naših vjernih kupaca. Pored asortimana proizvoda za kvalitetan san, našim kupcima nudimo i kompletno savjetovanje i pomoć pri odabiru adekvatnih proizvoda za spavanje, a upravo to je fokus JYSK škole spavanja koju smo pokrenuli tijekom prošle godine – objasnila je Zvjezdana Novak, Communications managerica u JYSKu za tržišta Hrvatske, Slovenije, Srbije i BiH
Ako uspoređujemo prethodno provedeno istraživanje iz 2017. godine s trenutnim, možemo vidjeti da je danas veći postotak ljudi koji ocjenjuje svoj san kao loš, a povećao se i broj ljudi kojima je san tek osrednji. Ono što se nije promijenilo je da je i dalje najčešći položaj spavanja, fetus položaj u kojem spava čak 40 posto Hrvata, a najpopularniji tip kreveta je bračni.
Zanimljiva je činjenica da gotovo polovica građana priznaje da hrče, a otprilike petina da priča u snu dok žene u Hrvatskoj imaju naviku spavati u čarapama.